En massa babbel för att slippa plugga...
2011-10-26 / 11:54:57 / Allmänt

Är supertråkig nu känner jag, men är väldigt stressad över pluggandet. Har massor att göra, och ingenting blir som jag vill just nu. Men det känns skönt att plugga psykologi och sociologi sådana här gånger, för har lärt mig att rycka på axlarna och tänka på att snart känns allting som att det bara flyter på igen. För att sedan följas av en till nedåtattack. Skönt, för man fastnar aldrig riktigt i deppet i mer än någon timme åt gången. Man FÅR tycka att allt känns förjävligt ibland, men aldrig mer än i en timme! Jag tycker alla ska plugga psykologi, haha!
´
Igår tog vi oss ut på en tur i skogen, Liptus var PIGG och väldigt sammarbetsvillig. Han var dock fortfarande stel i högersidan, men det känns som om jag påverkar det lite också. Eftersom jag har så svårt att verkligen få till stödet på vänster när han blir så otroligt stum i högern, det blir en ond cirkel. Jag försöker lirka loss högersidan, men tappar då bort vänstersidan. Blä! Det är både bra och otroligt irriterande att vara medveten om vad problemet är ibland, haha.
´
Skulle ha rakat av honom all päls igår, för han har redan blivit lurvig på halsen igen. Och resten av kroppen ska vi inte tala om. Han fick iskristaller över hela halsen och ansiktet när vi hoppade i förrgår, usch. Dock blev det sent, och jag ville iväg och kolla på en träning för Leif Hall. Så jag tar tag i klippningen idag istället, får se hur många minuter jag klarar mig utan att få en spark den här gången!
´
Känns som det var en bra investering att ta tag i saken och åka och köpa en klippmaskin iaf. Är trött på att låna av andra, det blir så mycket krångel och jag orkar inte med det. Tog en tripp till Hööks med Robin i måndags och fick med mig en hem. Har provat en likadan förut, och var riktigt nöjd med den. Fick även med mig lite annat roligt hem, bla. en ny vinterjacka. En lång modell, var välbehövligt. Alla andra jackor är antingen korta, eller för tunna. Hittade även ett vintertäcke, som ser ut ungefär som hans innetäcke. Dvs blå-rutigt. 300 grams med 50% rabatt, suveränt till täckesmarodören! Ett schabrak, ett pannband med strass på, och nya gummityglar (behövde till nya tränset med hacket på) fick också följa med hem. Så nu ska vi nog överleva ett tag, haha.
´

3 Kommentarer
ida:

Weho, då har C och L likadana vintertäcken i år! :)



SKRIVET DEN: 2011-10-26 KL: 16:34:59 URL: http://idahjelm.se
Elin:

Micaela, gör du dessa tecken: ' för att du inte får mellanrum mellan raderna?

När du skriver inlägget, håll in knappen med en pil upp, samtidigt som du trycker på enter.



Då blir det ett mellanrum, inte om man BARA trycker på enter. :)



SKRIVET DEN: 2011-10-27 KL: 10:32:15 URL: http://ryttargladje.blogg.se/
Daniela:

Åhh, är hästen på bilden din?



SKRIVET DEN: 2011-10-28 KL: 22:22:49 URL: http://powerpony.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: