Rättviks rk. 30/10-11
2011-10-31 / 19:11:22 / Dagens ridpass

Vi var i körhallen och tävlade. Har aldrig ridit där tidigare, men det var sjukt skönt med så stora ytor. Fick till en bra galopp och båda rundorna flöt på bra, hade en bra känsla!

På framridningen till första klassen var han S-E-G! Gick knappt framåt, och var supertung. Väl inne på banan tände han till och vi nollade.

Framridningen till andra klassen var lite likadan, han gick inte riktigt fram, men bockade som en galning. Kände inte att jag har någon koll direkt, utan det var bara att försöka styra och se glad ut...

Vi fick ett pet på andra hindret, han blev rädd för något på sista, jag slutar rida och han stoppar, men hoppar sedan utan problem. Drog dock med sig bommen, men jag är nöjd.

I båda klasserna blev han lite lång och flack emellanåt, han stuttar i lite bommar då och då. Kändes inte så kvick i benen av någon anledning.

I det stora hela är jag nöjd, med tanke på flytet i båda klasserna. Och att han tar för sig mer än vanligt, och även att jag inte fegar som jag lätt kan göra. Om man jämför förra tävlingen så är det verkligen ett stort steg i rätt riktning. Skönt med ett sådant avslut på tävlingssäsongen :).

Ursäkta den "vackra" musiken, det var det enda som fanns på datorn. Var ett jäkla surr i bakgrunden, så det var bättre än inget.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: