arg som ett bi
2011-04-07 / 23:34:09 / Dagens ridpass

Blev riktigt irriterad idag, när jag efter att ha skyndat mig massor och övertalat mig själv till att åka till ridhuset och rida dressyr, kommer dit och ser att ridhusägaren har glömt bort att det skulle vara hoppträning i ridhuset. SUCK! Var bara att lasta in igen och åka hem, ridbanan vid stallet är inte speciellt trevlig just nu. Tur vi har en stor parkering, så jag kunde rida ändå. Mycket sidvärts och mjukgörande, stel och jobbig till en början, men släppte efter och blev riktigt fin. Red mycket på en åttvolt (med en stor traktor i mitten..) i både trav och galopp. I galoppen gjorde jag byten i "korsningarna" i åttan, duktig! Tänkte jag skulle träna lite förvänd galopp, men han tyckte att han var superduktig när han bytte galopp i varje "korsning" och blev jättearg när han inte alls fattade varför jag tyckte han skulle hålla "fel" galopp. Haha! Han är så rolig.


Fick ordentlig miljöträning iaf, blåste STORM som säkert ingen har missat idag. For omkring platsbitar, plåttaken skallrade och smällde, det stod en stor traktor mitt på parkeringen, det var barn som cyklade omkring och tränade sladdar precis bredvid oss. Och det låg soptunnor och andra "läskiga" grejer överallt. Min lilla häst rörde inte en fena EN ENDA GÅNG! Jag blir så otroligt glad så jag har lust att gråta såna här gånger, för tre år sedan var han mer i luften än på marken. Skulle ha tagit lite bilder, men var sån storm, och det blev miss i planeringen med allting pga ridhuskrocken. Tur vi fick med oss något positivt från dagen!
Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: