Lera
2011-04-07 / 10:28:43 / Dagens ridpass

När jag kom hem igår såg jag ut som en dalmatiner i ansiktet, och mina kläder som var blå, var gråa. Hade vart ut och kört Athos med Johanna och Rosen, och fyfan vilken lera det var på travbanan. Men Athos tyckte det var svinkul, så det var väl bra det då :P..
Var i ridhuset igår med Martina, och hoppade lite mer hjälp av andra Martina. Gick bra, kändes bra. Testade att rida med sporrar i början, men han bara går emot och blir grinig. Ingen idé, vi börjar bara bråka. Red en serie med tre studs, två galoppsprång till en oxer, och sen tre galoppsprång till en till oxer. Liptus var skitpigg, och rejsade som en annan galning, men efter ett tag lugnade han ner sig så det gick att hänga med iaf. Hoppade lite småkryss på volt, och det känns som att det är stor skillnad på hur reglerbar han är, förut var det "fullt ös medvetslös" hela tiden, nu går det att reglera honom någorlunda iaf. Johanna filmade lite, har glömt kameran i stallet, men ska ta hem den idag och sen åka och köpa en ny sladd åt den så jag kan lägga upp lite filmer och bilder med lite bättre kvalité.

Nu ska jag klä på mig, äta lite frukost och börja se på en föreläsning. Ska försöka ta mig ner till stan och hämta ut mitt schabrak och luvan också, som har kommit. Men tror inte dom öppnar förrän tolv. I vanliga fall kommer paketen till en butik precis där jag bor, men nu jäklar har dom bestämt sig för att skicka det in till stan istället. Suck, tar förvisso bara 25 minuter att gå, men lägger man ihop det är det ganska mycket tid som försvinner!
Svettig Liptus efter hoppningen, han äter sitt em-hö om ni undrar varför han har en påse hängandes ;).


Micaela

2 Kommentarer
Ida:

Sv: [email protected] :)



SKRIVET DEN: 2011-04-07 KL: 14:07:09 URL: http://idahjelm.se
Clara Diab:

Vilken söt bild!



du hittar svar på din fråga om stöveln mm på bloggen ;)



SKRIVET DEN: 2011-04-10 KL: 18:06:57 URL: http://hasttrend.devote.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: