Ponny?
2011-04-05 / 23:07:43 / Allmänt

Funderar på om Liptus är en ponny, han bockade som en galning idag när vi var ute och galopperade med Johanna och Rosen. Så kul att se att han är så glad! :). Tur jag har klister i rumpan, annars hade det inte vart lika roligt, hehe. Vi hade lera ända upp på rumpan när vi kom tillbaka! Var ut en sväng i skogen iaf, vilket tydligen uppskattades ;). Imorgon blir det en tripp till ridhuset, med Martina. Ska bli kul att hoppa lite!

Idag hade jag de två första föreläsningarna i hästutfodringskursen. En väldigt intressant som handlade om hästens beteende, fick jättemånga "aha-upplevelser" och jag önskar att alla hästmänniskor skulle kunna se denna föreläsning (Margareta Rundgren har tydligen föreläsningar lite här och där, kanske går att se den någonstans?). Sedan var det en som handlade om Vallfoder för hästar, litegrann tråkigt om skördetider osv, men en hel del intressant om Botulism, skillnader (eg. oskillnader) mellan hö och ensilage och även lite sätt att tänka på vid utfodring av fångponnyer vs. tävlingshästar. Mycket nyttig information har gått in idag helt enkelt, och det kändes att jag hade fokuserat i många timmar när jag och Johanna var påväg till stallet. Hade sådan fruktansvärt blodsockerfall så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, var så sjukt sugen på godis. Som tur var svängde vi in på City Gross innan vi åkte ut, så kunde handla lite mat och godis.
Nej, hoppas att boken jag beställde om foder kommer snart, så jag kan köra igång med nästa uppgift. Fick hem en påse idag med något som jag trodde var något olagligt, hehe. Fick en smärre chock, men vid lite närmare eftertanke insåg jag att det var sönderklippt ensilage! Ska räkna ut ts på det med hjälp av en micro! Kan bli spännande..


Nu ska jag slänga mig i soffan med katterna och försöka hålla mig vaken tills Robin kommer hem! Fick nyss ett mail om att mitt set från GG är påväg, och kom precis på att jag har en stor chokladmuffins ute i köket, kvällen är räddad!
Liptus idag, innan våran leriga bocktur! Ser ut som han bara har ett öra.


Micaela

2 Kommentarer
F:

Inte nu men han kommer till Aspeboda 4 dagar sista veckan i maj iaf :)



SKRIVET DEN: 2011-04-06 KL: 20:48:19 URL: http://fannyshastblogg.blogspot.com
Ida:

Sv: Haha, jasså! Det skulle jag gärna vilja se om du har alltså :D



SKRIVET DEN: 2011-04-07 KL: 07:33:10 URL: http://idahjelm.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: