ridtur i regnet
2011-04-26 / 18:41:48 / Dagens ridpass

Moppeturen gick bra, höll på att köra in i en refug på vägen hem, men klarade mig. Kallt som fan var det dock!
Var ut på en tur i skogen med Liptus. Efter att ha skrittat fram länge, så travade vi upp en bit för berget. Han var lite steppig och rädd för några cyklister, körde lite skänkelvikningar, öppnor och slutor. Efter ett tag blev han någorlunda med på noterna. Gjorde några fattningar, hade inte lika mycket krav på honom i galoppen då han gått på halvfart i några dagar, dock är jag stenhård med att fattningarna ska vara utan slarv, som vanligt. Han fick rulla på i galopp, med några byten, ett tag upp för backen. Sen red jag honom på en vändplan ett tag, för att få igenom formen i traven. Blev riktigt fin tillslut, saktade av sen skrittade vi ner igen, genom skogen den här gången. Märks att det var länge sedan han gick på små stigar, har mest vart på grusvägar nu, så det var lite snubbligt. Måste ut och köra lite off road tror jag! Duktig häst iaf!
Liptus efter ridturen idag

Micaela

1 Kommentarer
Sofia:

gud så gullig han är i LUVA:D:D



SKRIVET DEN: 2011-05-03 KL: 20:34:49



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: