äventyr
2011-08-13 / 23:50:55 / Dagens ridpass

Idag har vi varit ute i skogen på äventyr, Martina och Johanna var med på Rosen och Grace. Vi har bland annat HOPPAT över en bäck (som enligt Johanna inte alls var bred..), vi har halkat på järnbroar, och lyckats tappa alla sömmar utom en på ena hoven! Vilket resulterade i att jag fick leka hovslagare idag igen, och vi har nu endast en sko kvar, jippi! Martina (eller ska jag säga Grace?) var snäll och lånade ut en "toffel" åt Liptus idag, på den värsta hoven. Så vi inte behövde ha sönder den mer. Supersnällt! Trodde Liptus skulle tvärvägra att gå med den på sig, töntig som han är. Men han brydde sig inte det minsta, skönt! Han tyckte det gick superbra att både galoppera, trava och snubbla runt i skogen med sandalen ;). Han var riktigt pigg idag, studsade på stället, och tror faktiskt att han för ett ögonblick glömde bort hur man travar.. Men men, vi får se om han har kommit på det tills imorgon.
´
Fick kvällsbesök av (en annan) Johanna tidigare ikväll, mysigt! Vi har kikat på Trassel, som för övrigt var bra! Och slöat i soffan. Så tråkigt att jag träffar mina gamla goa klasskompisar så sällan.. Vi bestämde oss därför för att vi ska åka på trav imorgon, ponnytrav närmare bestämt! Ska kika på min duktiga tremänning live för första gången, ska bli riktigt roligt!
Mobilbilder

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: