Busdag!
2011-08-17 / 21:44:56 / Dagens ridpass

Idag har vi varit ute och galopperat FORT! Liptus var överlycklig, och kändes som en studsboll. Hoppas verkligen det håller i sig tills imorgon, han är så jävla rolig att hoppa när han är sådär studsig ;). Vi red runt gamla sommarhagen och höll igång så gott det gick hela vägen. Det var en superglad häst, med öronen spikrakt framåt hela turen jag hade idag! :D
´
Igår var vi lite mer seriösa och hade ett dressyrpass i skogen. På rakt spår för en gångs skull, haha. Han hade vilat ett par dagar innan, och gått promenader så han var pigg och lite stel. Tog ett tag att få igenom honom. Mycket halvhalter, för han ville gärna hänga sig i min hand. Och mycket sidvärts, tillslut var han superfin. Galoppen satt som en smäck då också, så det känns som om jag inte kommer få slita arslet av mig imorron på pay & jumpen. Vilket hade varit väldigt skönt ;).
´
Har för övrigt varit i Rättvik idag och tittat på träningar som Linda Heed hade. Hon verkar vara superduktig, och träningarna var sjukt bra upplagda och genomtänkta. Har lärt mig mycket idag, och fått en hel del tankeställare och massor av motivation!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: