Dressyr
2011-08-25 / 22:20:22 / Dagens ridpass

Idag tog jag mig i kragen och gick ner på ridbanan. Var påväg ut i skogen ända in i det sista, men vände och gick till banan. Kände mig riktigt duktig efteråt ;). Flyttade bakdelen som vi gjorde i söndags när vi var och hoppade, var svårare idag eftersom banan är så trång. Så flyttade runt honom på en volt istället för på en fyrkant, han flyttade riktigt bra! Mycket vanliga skänkelvikningar också, och öppnor. Red utan stigbyglar ett tag, fyfan vad drygt! Måste börja göra det ofta. Han kändes riktigt mjuk, och hängde sig inte alls lika mycket i handen som han brukar göra. Så fort han hänger sig gör jag en halvhalt, släpper så han inte har något att hänga sig i, och trycker fram honom. Det verkar ge resultat! I galoppen gjorde vi mycket fattningar och avsaktningar, blir lätt att vi somnar båda två om vi bara sitter och nöter galoppen för den fungerar bra. Körde en del förvänd galopp också, fyfasen vad förvirrad han blir då. Han bara byter tillbaka hela tiden, och ser helt oförstående ut stackarn. Han tycker ju att han gör rätt och byter till "rätt" galopp :P. Är nöjd med dagen, han är så duktig min kille!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: