fixa
2011-08-26 / 12:02:48 / Allmänt

Har massor att fixa idag, men har kommit en bra bit på vägen faktiskt. Har diskat och beställt böcker till nästa vecka då skolan börjar. Håller på att tvätta, såg att mina vita ridbyxor var svarta på knäna. Kan ju vara kul att ha rena ridbyxor på söndag. Passar på att tvätta en massa schabrak som låg här hemma och var lortiga också, hoppas inte någon granne går ner och kollar vad det är jag tvättar för något, hehe. Ska även städa undan lite här hemma, och sen gå ner på stan och köpa en kalender. Har inte koll på dagarna för fem öre känner jag, och det ger mig lite panik. Vill ha en där ett uppslag är en hel vecka, lättare att ha lite översikt då. Blir lätt att jag tycker att någonting är jättelångt borta, om det är en dag på varje sida, men sen visar det sig att det är två dagar senare. I-landsproblem? Måste ändå finnas rätt mycket plats att skriva på varje dag, då jag ska ha en kombinerad häst/plugg/fritid/jobb(?) kalender. Kan inte hålla reda på mer än en, så antar att det får bli en stor och klumpig iår igen, som alla andra år... Sen ska jag ut till stallet också, och fixa iordning. Liptus ska vila, men jag ska passa på att smörja träns och sadel, och göra rent skydd. Kommer förmodligen vara svintrött imorgon i stallet, då jag ska följa med Ida på tävling imorgonbitti! Ska försöka ta mig till Österbo hästgård också, och hämta lite saker. Bland annat mina blå senskydd och lila boots ;). Kommer bilder på grejerna sen. Ikväll blir det övernattning hos Ida, och tidig morgon för att åka till Storbyn!
´
Nu känner jag att jag har pladdrat på om onödigheter länge nog, nu ska jag gå ner till tvättstugan!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: