Fullt upp!
2011-08-01 / 12:18:32 / Dagens ridpass

Har haft (och har) fullt upp, så har varit väldigt otrevlig här de senaste dagarna ;). Är på väg till Robins släkt nere i småland nu, så har egentligen inte tid till nån jätteuppdatering.
´
Lördag
Liptus var på pay and jump, en 90 klass. Ida red honom eftersom jag fortfarande är krasslig i halsen. De senaste tre åren har hon ridit honom en gång, och hoppat ett skutt på 40 cm, så det var väldigt spännande ;). De tog sig runt med några rivningar och stopp, men jag tror hon var nöjd ändå? jag tycker det var bra gjort, med tanke på att hon inte egentligen vet hur han fungerar ännu. Och de tre sista hindren, (när hon kom på att hon skulle morra;)), såg superbra ut!

´
Söndag
Tömkörde i skogen, gick bort till en vändplan, där jag spände in honom litegrann och satte lite press på honom i trav och galopp. Han såg riktigt fin ut! Tog för sig riktigt ordentligt i galoppen, till skillnad mot inne på banan. Tror det var bra att tömköra i skogen igen, det var längesedan nu. Skärpning! Tog en skogsstig hem, och han bara lunkade på. Så himla skönt att han kan gå framåt i tömkörningen även i skogen nu, istället för att bara svänga runt och titta vad som händer bakom. Duktig häst!

´
Måndag
Idag var vi ut och sträckte på benen lite, utan krav. Rullade på ett tag i både traven och galoppen på halvlånga tyglar, var riktigt varmt ute. Så det blev en ganska kort tur!
´
Nu åker jag, som sagt, iväg till småland i några dagar. Imorgon vilar Liptus, och på onsdag ska Moa rida honom. Tror det blir ett pass på banan för Martina. Ska bli spännande att höra hur det har gått sen! :). Tar eventuellt med datorn för att plugga lite, så kanske slänger iväg ett inlägg. Annars hörs vi på torsdag!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: