Janne banan
2011-08-04 / 10:46:48 / Prylbögen

Var, som sagt, in på en superskum hästaffär i Västervik i veckan. Funderar på hur det kan vara en sån himla variation på saker i en affär. För det första så var "hästaffären" inne i ett hörn i en leksaksaffär? Bara det kändes väldigt skumt, men det värsta var väl att affären hette "Janne banan". Det var iallafall en väldig variation på saker i butiken, det kändes som en blandning av saker han hittat hemma (Janne alltså), eller på gatan. Tillsammans med lite märken som han hört ska vara bra/läst ska vara bra. Inte nog med det så var det sådana fruktansvärda överpriser så jag kunde inte låta bli att gå och flina åt allting. Dom sålde tex en vanlig hovkrats (ni vet en sådan i järn, med olika färg på gummit över) för ca 50 kr. Vanliga fleecelindor, som för övrigt såg använda ut, för 100 kr STYCK! Ja tacka vet jag Aubiose, kände jag när jag gick runt bland sakerna där inne. Tyckte det var riktigt konstigt att han ens får köpa in märken som Dyón, Prestige och Veredus. Hade jag "ägt" dessa märken hade jag inte velat att mina saker skulle finnas i denna "butik".
´
Det var allt ifrån
supersexiga luvor. Med inbyggt flugpannband?
Dammiga cowboy(girl?)hattar, på dockhuvuden som såg ut att ha tagit något skumt..


Ridhjälmar, som var missfärgade. Som de, istället för att slänga för att bespara sitt rykte, försöker sälja..


Den otroligt vackra, missfärgade, hjälmen...
´
Mitt i detta kaos av konstiga saker, och drogade dockhuvuden, kunde man om man tittade en meter åt ett annat håll, hitta diverse benskydd, träns, tyglar och täcken från välkända fabrikat. Det komiska i det hela var att dessa saker även de hade fått en tredubbelt så dyr prislapp på sig. (som det stod "extrapris" på).



(jag undrar vad detta stackars benskydd råkat ut för, kolla fluffet)





Det var verkligen en upplevelse att kliva in i den "hörnan". Alla som vill ha sig ett gott skratt borde besöka "Janne banan" i Västervik ;).
´
Ursäkta mina katastrofalt dåliga mobilbilder.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: