pay & jump - Storbyn
2011-08-19 / 15:05:06 / Dagens ridpass

Hade en busig häst igår när vi var iväg. Han bockade och hade sig som sjutton inne på framhoppningen. Var påväg ner i backen ett par gånger, haha. Han kändes riktigt pigg, men ändå tung på nåt vis. Var riktigt jobbigt underlag, både på framhoppningen och inne på banan. Blött och djupt! Trots buset skötte han sig super inne på banan! Skulle egentligen bara hoppa 90, men det kändes så bra så jag bet ihop och efteranmälde mig till 100 också. Jag som egentligen är skiträdd så fort det blir en meter. Har fortsatt själv över hindret ett antal gånger när det har varit runt metern...
´
90 cm- Fick ett onödigt pet eftersom jag inte fick med mig honom ordentligt ur en kurva. Blev för snäv sväng upp mot hindret, så jag hann inte få igång galoppen ordentligt. Skulle ha varit mer bestämd och ettrig så han vaknade till lite i kurvan. Tror inte han hann med att se hindret ordentligt heller. Han var superduktig trots att det var "vågplank", grind och "mur" :).
´
100 cm- Kom helt fel in mot första hindret, kändes som vi skulle krascha totalt, så jag bromsade honom och började om. Fick bättre flyt in på första andra gången, och resten av banan flöt på felfritt. Fick lite kråkhopp, kändes som han började få lite mjölksyra i benen av det tunga underlaget. Men han kämpade på och var jätteduktig. Och det kändes LÅGT, nu jäklar! ;D.
´
Dyker eventuellt upp några filmer senare om jag orkar. Nu ska jag iväg på mat hos Robins mamma. Sen vidare mot Rättvik och kolla på Sylve Söderstrands clinic med trevliga tjejor :).

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: