Glad häst i kvällssolen!
2011-08-05 / 11:30:47 / Dagens ridpass

Skrittade ut en sväng längs vattnet igår, hittade några "terränghinder" som vi studsade över (skitkul tyckte Liptus) och red sedan i sommarhagen. Liptus var pigg och på G, studsade omkring och var rädd för ALLT! Men det är roligt när han är lite hoppig. Man får lite mer gratis då och slipper sitta och jobba honom framåt hela tiden, vilket man lätt får göra på somrarna när han är lite halvlat. Blev mycket galoppjobb idag, i HÖGT gräs. Han fick lyfta ordentligt på benen, och blev trött. Han kändes fin, vilket var skönt med tanke på att jag inte har ridit honom själv sen i måndags. Han vilade i tisdags, och i onsdags red Moa honom på banan. Martina hade filmat en snutt, har inte sett den än med det hade tydligen gått bara bra :).
´
Idag har jag varit ut på en tur i skogen, på en minst lika pigg häst. Huvudet rakt upp i luften, öronen spikrakt framåt och fullt ös! Hoppas detta humöret håller i sig till imorgon då vi ska till Torsåker och tävla ;). Känns lite halvbra att åka och tävla när jag inte hunnit rida honom själv hela veckan, men vi får se vad som händer. Är inga höjder direkt, utan bara miljöträning och kött på benen vi vill ha!
´
Min syster och mamma var med till stallet igår och tog lite bilder på oss, lägger upp några av dom :).

2 Kommentarer
s:

Har du haft medryttare på någon häst ngn gång? Har du haft det på Liptus? Han ser riktigt fin ut btw! Kul att det går så bra!



SKRIVET DEN: 2011-08-08 KL: 11:25:44
Micaela:

Svar till ovanstående:

Jag har haft medryttare till min ponny Tina, och även på Liptus en kortare period. Nu har jag ingen, och vill inte ha någon heller.



Tack så mycket! Det går framåt med stormsteg nu :)



SKRIVET DEN: 2011-08-08 KL: 11:32:13



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: