bibliotekstjuvar och ännu en sen kväll..
2011-02-03 / 22:09:59 / Allmänt

Har försökt göra lite nytta idag, tog en vända till biblioteket för att hitta lite böcker till nya etikkursen. Gick sådär, fick tag i två av tre. Den tredje var tydligen stulen! Och inte verkade bibliotekarien upprörd över detta, utan konstaterade lätt att den helt enkelt var försvunnen och att någon säkert tagit med sig den hem.. Jobbigt när man står där och MÅSTE ha just DEN boken! Men jag får försöka få tag i den på något annat sätt.. Måste börja komma igång med pluggandet känner jag, men kurserna är SÅ sega. Händer ingenting! Antar att det blir så när de är på 50% var.. Men det är väl likabra, annars skulle jag väl gnälla på att det var för mycket istället. Aldrig ska man vara nöjd!

Kom hem sent idag igen pga stall och hästar. Som hela den här veckan känns det som. Var ut på en tur med Rosen och Johanna, pigg och glad häst. Som inte visade någon tendens alls till att ha ont i "foten" idag heller. Så imorgon blir det en tripp till ridhuset, ska köra en bomövning hade jag tänkt.. Men mer om det imorgon. Ska verkligen försöka komma ihåg att ta med kameran och få Johanna att ta lite bilder så det blir lite mer intressant. Var så länge sedan jag själv såg bilder på oss också, inte bra!


Har funderat lite på att åka på Pay and Jumpen i svärdsjö faktiskt, på lördag, men såg startlistan och ångrade mig nästan helt. Det är MILJARDER ridskoleponnyer med, känns som om det kommer ta år och dagar innan det där är klart. Och så känns det litegranna som att jag hellre åker till Vika och tränar, istället för att åka dit och gå in och hoppa en bana och sen åka hem, känns inte som man får ut så mycket av det, självklart är det bra med "huvudträning", men framhoppningen var inne på banan innan man börjar, på hinder ett och två osv. Det är egentligen själva framridningen- och hoppningen som jag vill få mer rutin på, eftersom det lätt blir så stressat. Och var det ingen sån så var det ju skitsamma.. Då åker jag hellre och tränar.



Nu blir det pannkaka, gjorda av egen kock och allt! ;) Lyx!






Micaela



1 Kommentarer
Johanna:

Nämen ett nyare kort på Liptus :) Jag tar med MIN kamera så oroa dig inte .



SKRIVET DEN: 2011-02-04 KL: 09:02:34 URL: http://tankaravjohanna.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: