feber
2011-02-24 / 20:06:45 / Allmänt

Igår eftermiddag kom febern ikapp mig, har känt mig krasslig länge och nu har jag ont i halsen, hosta och feber. Jättekul... Tömkörde iallafall Liptus på parkeringen igår, var svinkallt, närmare 16- men ville att han skulle få röra på sig lite iaf. Han ville inte riktigt släppa i högervarvet, faller in mot mitten, och när jag försöker hålla emot med yttertömmen så vänder han utåt på en femöring. Försöker hitta nåt mellanting, men han är så snabb! Pigg och glad häst iaf, som i vanliga fall brukar vara loj och seg i tömkörning och longering, rusade på som sjutton och ville mer än gärna galoppera.
Idag mådde jag lite bättre när jag vaknade, åkte ut till stallet på eftermiddagen och gjorde iordning, och kände att jag ville ut med Liptus idag med. Trots att jag kände mig hängig, och hade tänkt låta honom stå. Kändes inte som någon hit att rida iaf, så tömkörde idag igen. Var på ridbanan idag, och det var lite varmare så ställde lite mer krav på formen, gjorde mycket serpentinbågar och bytte varv ofta. Lite utåtställningar i båda varven om vartannat för att få honom att lossna i högersidan, som var likadan som igår. Han vill dra inåt. Fick till det rätt bra när jag väl kom lite mer bakom honom, är nästan omöjligt om man kommer för långt fram. Fin i galoppen iaf, pigg och glad idag med! Jättemjuk och fin mot slutet, bar sig själv i en fin form och såg väldigt nöjd ut. Sen fick han gå in och käka eftermiddagsmat, och jag åkte hem, ännu mer sjuk än innan men sånt är livet!
Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: