galna hästar och böcker på kinesiska
2011-02-09 / 13:06:48 / Dagens ridpass

Igår var vi ute med Johanna, Martina och Helene på en skrittur i skogen. Liptus var ett kräk, rent ut sagt, i stallet och sparkade ORDENTLIGT och var nästintill tokig. Väl ute trodde jag han skulle lugna ner sig som han brukar göra, men nej nej. Han var superstressad hela vägen, sparkade åt Cadet, studsade och jag kände som om jag satt på en bomb. Inte trevligt alls! Han coolade ner sig någorlunda tillslut iaf. Det positiva med när han är sådär laddad är att han blir fruktansvärt övertaggad och det går jätteenkelt att jobba honom. Han var superfin i traven, och tränade mycket sidvärts över vägen. Han lyssnade bra, och kändes supermjuk! Så det var ju trevligt iallafall!


Nu sitter jag här och försöker plugga, eller ja, jag har väl försökt sen klockan nio imorse, och nu är den ett! Har sjukt mycket att läsa, och det värsta är att det är på världens fackengelska. Som jag inte fattar speciellt mycket av. Har läst ett halvt kapitel på hela dagen, jag blir så arg! Ska försöka kolla klart på en föreläsning till en annan kurs nu iaf, innan jag ska åka iväg till stallet och rida med Johanna.


Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: