helgen
2011-02-28 / 00:34:02 / Allmänt

Har riktigt ont i halsen nu, låter som en kråka. Usch. Tog mig ut med Liptus i fredags iaf, red runt sommarhagen. Han kändes riktigt fin, mycket galopparbete i uppförsbacke, sidvärts i trav och galopp, byten, fattningar från skritt, tempoväxlingar. Jätteroligt att han var så positiv och arbetsvillig!
Hittade bara tre t-shirtar på Lager, and that´s it. Riktig dåligt var det, trist. Dock hittade jag en snygg tröja att rida i på Bubbleroom, bra! Blev en vända på stan på fredagkvällen med trevlig sällskap, roligt!

Lördagen blev det vila, var och hämtade hö på kvällen och det blev så himla sent.
Var iväg till Hedemora idag med Johanna och tittade på Mats Samuelssons träningar, han verkar lite seg, sa en sak efter träningen som han sa att han tänkt på hela tiden, varför inte säga det på en gång? Men han verkade helt okej, får se om det blir att åka och träna för honom framver :). Dock blev jag förvånad över hästarna och ryttarna, alla verkade helt oengagerade. Och det var hästar som det droppade svett av bara efter uppvärmningen..
Efter Hedemora åkte vi till stallet och red, jag hade morgon så hade redan gjort iordning allting och gud så skönt det var! Red några varv på travbanan idag, Liptus var supermjuk och fin i formen, och flyttade fint åt sidorna. Men var väldigt tung i handen, tror det berodde på att det sluttade lite nerför på vissa ställen och han helt enkelt "föll" framåt. Han jobbade iaf på superbra, vilket var roligt då jag trodde att han skulle vara skvatt galen!
Efter stallet blev det stallmöte hemma hos Martina med bullar och kakor, vilket drog ut på tiden som vanligt ;), förstår inte hur vi kan ha så mycket att babbla om, vi träffas ju i princip varje dag ju! haha.
Imorrn blir det att luncha hästar, rida, köpa duschdraperi, kylbalsam till Liptus, hövåg och sen storhandla käk. Både till katter, människor och häst!

Sitter vid Robins dator nu, så det fick bli en karusellbild på Robin och hans bror från i somras.




Micaela

1 Kommentarer
Ida:

Sv: Ja, dom är riktigt snygga! Jag har beslutångest om jag ska köpa dom "riktiga" eller kopiorna. Både är sjukt snygga och priserna typ desamma :)



SKRIVET DEN: 2011-02-28 KL: 11:46:54 URL: http://idahjelm.blogspot.com



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: