Måndagens ridhustripp
2011-02-09 / 13:01:57 / Dagens ridpass

slutade i en VÄLDIGT sen kväll, och snöstorm. Varför börjar det alltid kräksnöa när jag ska till ridhuset? Vi kom iväg sent, och var inte framme vid ridhuset förrän tjugo i nio, väl där tog det ytterligare tid innan jag kunde börja rida. Så redan innan var jag trött, och lite stressad. Vilket, självklart, resulterade i en stressad och ofokuserad häst. Suck! Tyvärr hade jag även väldigt dåligt tålamod, eftersom Liptus hade sparkat som en galning i stallgången innan vi åkte, så det blir inte så himla lyckat någonting. Han var skitstel och stretade emot i början, och kickade så fort jag kortade tyglarna eller försökte få ihop honom lite. Men det var bara att bita i det sura äpplet och hålla sig kvar innan han gav sig. Travade bommar, och övergångar. Mycket övergångar skritt-galopp-galoppvolt 10 m. sen bryta av till skritt igen när vi kom ut på spåret. Han var superduktig! Smög in i galoppen till en början, men tillslut tog han för sig riktigt fint, och jag behövde bara skjuta fram höften pyttelite. Tog förhållningarna bra, även om det var roligare att börja galoppera, än att sluta. Blev någorlunda mjuk tillslut och släppte efter, och gav mig när jag kände att galoppen satt som en smäck. Det är traven som är krånglet som vanligt. Tråkigt nog. Men men!

Mamma filmade, blir så himla dåliga bilder i ridhuset med min kamera. Ska ta med mig Robins nästa gång och se om det blir någon förbättring.


Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: