onsdag
2011-02-02 / 14:56:02 / Allmänt

Såret såg fint ut igår, och Liptus verkade helt oberörd. Skönt!

Träningen för Leif var inte så imponerande dock, trodde att det var en engångsföretéelse förra gången att de bara red runt, runt, runt utan någon vidare plan (som det verkade, och såg ut iaf), men det var samma sak igår. Och nötte på samma övningar HUR länge som helst. En och en fick rida, så de andra fick under tiden skritta runt och hålla sig ur vägen. Trist för den som fick rida sist som fick skritta runt utan att göra någonting i säkert 30 minuter. Nej, jag tror inte jag har någon lust att träna för Leif. Ikväll ska jag och Johanna iaf åka till Avesta och kika på träning för John Hickey, hoppas på att det kan bli mer intressant.


Idag var Liptus som vanligt, det vill säga, skrapa i golvet och inte kan stå still! Och idag tog jag det som ett gott tecken faktiskt, han har varit så himla lugn och snäll sen han gjorde illa sig.. Han visade ingenting när jag gick med honom heller, och svullnaden var helt nere. Så jag red en sväng, han var sjukt pigg så vi travade även lite, inget konstigt alls kändes det. Och busen passade på att dra iväg i galopp när jag inte var på hugget också. Pigg och glad häst i solskenet är väl alltid roligt! :) Såret var lite slemmigt idag, men det går väl upp och ner. Han var iaf inte alls lika varm idag som han var igår! Stor skillnad.
Kanske blir pay and jump i helgen ändå.. vi får se!


Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: