Update
2011-02-23 / 16:54:54 / Allmänt

har vart skitdålig på att blogga, vet inte varför. Har bara inte blivit av, och eftersom det här var meningen att bli en blogg för att hålla reda på hur jag ridit och vad vi gjort så var det ju inte bra. Ska köra en snabb update, och sen hålla i med uppdaterandet igen! Så jag börjar väl där jag slutade, och fortsätter fram tills idag.

11/2
Tog oss ut i snöstormen ändå, trots iskyla och piskande grejar, höhö. Gick bra, och vi kände oss väldigt hurtiga ;). Inga krav alls, mest bara ut och röra på benen, var inte mänskligt väder ute!

12/2
Ridhuset idag. Hoppade, och Martina var med och hjälpte mig. Vilket var mycket bra, för nu kunde jag inte ge upp när det blev för jobbigt ;). Tyvärr klampade några dressyrmuppar in i ridhuset innan vi hade hunnit börja hoppa, och tyckte att de skulle få vara där och träna för sin tränare för att jag hade ju inte BOKAT ridhuset. Men men, det fick gå ändå. Bra träning för Liptus också att inte alltid få vara själv i ridhuset. Men måste erkänna att jag blev rätt irriterad på dem ibland, det gick att hålla sig på ena halvan av ridhuset, ändå ska dom in och krångla MITT BLAND hindren! Suck. Nog om detta, det gick superbra faktiskt. Jag blir lite chicken som vanligt, och bromsar, så vi får in ett halvsprång för mycket, men efter några om och men så gav jag mig fan på att lägga av med det. Och då minsann ;). Började med bomövningen som jag gjorde förut med tre bommar, och att anpassa galoppen däremellan för att få olika många språng. Gick sådär, mycket bättre förra gången, men jag var ofokuserad och kände mig ivägen överallt pga. dressyrdamerna. Travhoppade sen på litet kryss, sög tag i hindret och kändes supertrevlig resten av passet. Hoppade en oxer på volt, och han var jättemjuk och fin.

13/2
Efter att ha vart och kikat på hoppträningar en halv dag i Avesta var jag och Johanna rätt rejält genomfrusna. Men skam den som ger sig, vi var ut på en tur runt sommarhagen. Galopperade på fort uppför backen, och Liptus hade skitroligt! Lugn och snäll.

14/2
Red dressyr på parkeringen, var så knöligt på ridbanan. Mjuk och fin, men lite uppstressad. Han tyckte no det var skitskumt att rida runt på parkeringen, men det gick bra. Han kändes arbetsvillig och positiv. Ville mest bara få honom att sträcka ut ryggen, och få röra på sig lite. Blev en kortis för det var 20 minus! Usch.

15/2
Blev det vila, helt sjukt kallt!


16/2
Hoppträning för John Hickey. Liptus var sjukt uppjagad i början, bara studsade runt när vi skulle börja galoppera. Gjorde bomövningen igen, med tre bommar. Han ville gärna rusa på fort som attan, istället för att länga sig. Och allting kändes bara stressat. Sedan skritthoppade vi iprincip hela träningen. Tråkigt rent ut sagt! Och inte sa John någonting heller, inte till någon. Det enda han sa var "driv, driv, driv" när en häst tvekade. Och så stod han och pratade i säkert sammanlagt 30 minuter av träningen, om de andra tjejernas senaste tävlingar och bla bla bla. Svintråkigt! Och till råga på det så var han redan ca 35 minuter försenad. Jag skulle ha ridit 20-21, men vi var inte klara förrän närmare 22.15. Vilket betydde att vi inte var i stället förrän ca 23.30! SJUKT! På slutet fick vi hoppa en liten bana. Liptus var skitpigg och tyckte det var jätteroligt! Hoppade fint, trots att han drog järnet och nästan rejsade. Men summan av kardemumman var väl att Liptus fick sig ett rejält träningspass, med tanke på att det är jävligt bra styrketräning för hästarna med skritthoppning. Fick sig också lite "titt-träning" då det var prylar överallt och läskiga hinder. Han kändes också SUPER i kroppen och formen, trampade på bra och var suverän i munnen, så det var superkul! Trist när det blir såhär med en tränare som man verkligen trodde skulle vara bra, men nu vet jag i allafall! Man måste ju testa.

17/2
Var ut i skogen och sträckte på benen idag i alla gångarter, joggingtur i låg form. Lite sidvärts längs vägen. Trodde han skulle vara stel, men mjuk och fin. Och PIGG som vanligt. Skönt att han kan sköta sig trots att han är så pigg iaf.

18/2
Hade planerat att ta några varv runt travbanan med Johanna och Rosen, men det var så himla kallt så det blev bara 1½. Men det räckte gott och väl. Till en början, påväg bort mot travbanan, var Liptus skitstel, gick emot allt och ville inte alls. Men när vi kom fram hade han börjat släppa tack vare mycket tempoväxlingar och sidvärts. Jobbade på superbra runt banan, gick att kontrollera tempot fram och tillbaka bra i galoppen trots att han var sjukt pigg. Tränade lite byten och det satt fint. Jättepositiv häst! Så roligt!

19/2
Idag blev det vila, fanns varken tid eller lust.

20/2
Red i sommarhagen, där det är snö upp till magen. Fick pulsa på ordentligt, travade runt i det i ca 15 minuter, i volter och serpentiner i en ganska fri form. Han var rätt rejält trött efter det, och började nästan svettas. Fast efter ca 5 minuters skritt på plan mark utan snö, var han lika pigg igen. Suck! :P

21/2
Red dressyr på ridbanan idag. Ville mest bara checka av då det var ett tag sedan vi var i ridhuset. Trodde han skulle bråka och ha sig som vanligt, men otroligt nog så kändes han fin. Mjuk och positiv, eftersom "banan" är så himla liten blir det inte så mycket övningar av. Men red öppnor och slutor, i skritt och trav, och han blev om möjligt ännu mjukare. Frustade ordentligt efter galoppen och verkade väldigt nöjd med dagen ;).

22/2
Vila.


Och så bjuder jag på en hemsk "film-bild" (där av kvalitén), från 7/2 då han kändes så himla stel och bara gick emot, (ni ser ju vart bakdelen är, suck..)
Den här datorn lider tyvärr av bildbrist, så det får gå ändå!


Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: