Dagens ridpass
2011-01-19 / 23:08:00 / Dagens ridpass

Onsdag igen, gud vad dagarna rusar iväg. Tänkte rida på åkern idag i djupsnön så Liptus fick pulsa lite, men det var helt sjukt mycket snö. Långt upp över knäna, så det gick knappt att gå där. Han snubblade nästan på sina egna ben, och ville bara lägga sig ner. Hehe! Så jag gick in i en hage och red lite istället, var pulsigt där också. Han kändes skitfin, supermjuk och trevlig! Fokuserade mest på att få honom att gå i en rund och bra form samtidigt som jag försökte få ner tempot, då han hellst ville rusa! Dock jobbade han på superbra trots turbofart, riktigt roligt! Det känns verkligen som om jag börjar få bukt med högersidan nu också, inte alls stel! Var jättelugn och snäll efteråt i stallet, såg riktigt nöjd ut. Han stod still i stallgången jättelänge medan jag pysslade och mockade utan att skrapa och bli tokig. Blev liniment och stallsnabbandage inatt, länge sedan jag behövde pyssla med sånt. Måste komma igång ordentligt nu, det här går ju inte!



Kan verkligen tipsa om dessa! Superbra passform, och sitter verkligen bra trots att man har en häst som har en tendens till att pilla av sig allt!


Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: