helgen i efterhand
2011-01-19 / 12:55:40 / Dagens ridpass

Blev inte så mycket alls att skriva om helgen eftersom jag blev jättesjuk, det blev jättevarmt ute och det resulterade i isgata och det blev alltså inget ridhus. Var träning för Leif Hall på sveden som jag var och tittade på iaf, men var ganska tråkiga övningar faktiskt.. Hann bara se ponnygruppen, och nja.. ingen höjdare! De som var där och tränade i söndags hade inte tagit sig hem pga att det var så halt, därav mitt val att inte riskera att åka till ridhuset. Så Liptus fick en vilohelg.

Måndagen
Red ut en sväng själv idag, bort runt travbanan och Liptus var på hugget hela tiden. Stressad och uppe i varv, var rädd för nästan allt och allmänt dryg. Fast det var väldigt positivt att han trots allt gick framåt när jag bad honom om det, förut kunde han tvärstanna och verkligen tvärvägra att fortsätta gå. Så det är jätteroligt. På vägen hem kunde han slappna av någorlunda och jag kunde jobba honom lite, högersidan kändes faktiskt bra idag! Tränade lite sidvärts längs vägen och han lyssnade bra. Jag tror att tökörningen gav resultat då jag verkligen fick igenom honom i högersidan. Och kanske var det nyttigt med två dagar med helvila också, vem vet!

Tisdag
Red ut med Johanna och Rosen, runt gamla sommarhagen. Skrittade mest, lite trav. Var snorhalt! Isgata överallt verkligen! Men det gick hyffsat ändå, var lite hårt bara. Red i dressyrsadeln i dag för första gången på väldigt länge, kändes rätt ovant och det tyckte nog Liptus med, han var lite ofokuserad och ville inte riktigt slappna av. Men fick igenom honom någorlunda tillslut iaf. Nöjde mig med det.

Har faktiskt kommit ihåg att ta med kameran och tagit lite nya bilder, tyvärr har jag glömt kameran i Robins bil som nu är påväg till Lysekil. Men var och hämtade lite gamla bilder hemma hos mamma i helgen som jag kan bjuda på istället!

Micaela



Leksand sommaren 2010


1 Kommentarer
Chrislotte:

Nice site, cool background. toni.



SKRIVET DEN: 2011-06-06 KL: 10:43:25 URL: http://chrislotte.blognext.com



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: