Måndag igen..
2011-01-31 / 12:31:25 / Dagens ridpass

Att det hela tiden ska vara måndag!
Liptus vilade i torsdags också, blev väldigt sent med allting eftersom jag följde med Robin till Arlande för att skjutsa lite folk. Sen blev det storhandling av mat, och sen direkt för att ta in hästar och hämta hö. Och sedan fanns det varken ork, kraft eller tid till att rida!
I fredags red jag och Johanna ut en sväng, pulsade i skogen. Snäll häst!
I lördags blev det en tripp till ridhuset med mamma. Liptus gick som en klocka och jag bara satt och smajlade hela tiden! Allting fungerade helt klockrent, utan minsta lilla tvekan. Kände inte ens någon skillnad mellan höger- och vänstersidan! Han som brukar vara så stel i högersidan. Tänkte rida dressyr enbart, men det stod lite hinder framme så tog några språng. Red i galopp på en åttvolt med ett litet kryss i mitten, där vägarna korsades, och bytte galopp över hindret. Mycket öppna, och tempoväxlingar. Jösses vilka travökningar han fick till! Både jag och mamma var HELT chockade över min lilla (stora) häst, som verkligen gjorde allt jag bad om. Inge tjaffs eller kast med huvudet eller spark i väggen, ingenting! Hoppas att detta håller i sig :).
När vi kom tillbaka var det inte lika kul, visade sig att han råkat trampa sig i transporten och gjort ett jättestort fult sår på vänster bakkota. Förhoppningsvis läker det fort.
Igår, söndag, när jag var i stallet efter stallmötet hemma hos Madde, som förövrigt bor helt underbart fint! Så var såret kladdigt och äckligt, svullen var han också. Och eftersom surpelle vägrar låta mig komma i närheten är det enda som fungerar att stå på andra sidan och spruta rent det med en spruta. Sen spraya bluespray.. Hoppas det läker snart. Han kändes inte helt ren i skritten när jag var ut en tur med Rosen för att sträcka på benen, men det blev bättre och bättre ju längre vi gick. Så förhoppningsvis är han bättre idag, ska iväg nu en sväng och gå promenad, sen blir det promenad sen i eftermiddag igen!
Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: