Dressyr och strömavbrott
2011-07-27 / 11:13:51 / Dagens ridpass


Jag red faktiskt dressyr igår, även fast jag inte trodde att jag skulle orka med det. Martina var med och hjälpte till, och det var tur det för fyfan vad framtung Liptus var. Han gick och hängde sig totalt i mina armar, och INGENTING fungerade. Gick rätt bra tillslut, men då blev han så fruktansvärt seg istället. Apropå det så måste jag köpa nya tyglar, måste ha gummityglar till dressyrtränset även fast det är det värsta jag vet! Mina vanliga smala lädertyglar bara glider ur händerna på mig. Men jag vägrar att ha såna med "pluppar" på. fick kämpa tills jag höll på att dö igår för att inte tappa tyglarna, och för att få upp Liptus i formen. Han var helt genomsvettig efteråt, och jag kunde knappt gå. Men det är nyttigt, måste TRÄNA dressyr för någon oftare. Och inte sitta och rida själv, för då lägger man till med så mycket olater. Som sen är jättesvåra att bli av med..
Martina filmade lite igår, får se om hon skickar över den, då kanske jag kan bjuda på några småsnuttar ;).
´
Är det bara jag som blir helt matt på strömavbrott? Höll på att få panik i morse, när hela Falun var utan ström, men det visste ju inte jag. Min mobil hade såklart bestämt sig för att strejka samma morgon, så jag hade ingen som helst kontakt med omvärlden, eftersom det jävla trådlösa bredbandet självklart inte tänkte fungera! Gick så långt så jag slängde mig på moppen och åkte till mamma :P. Idag ska jag och Johanna ut på turné, det var ett tag sen nu ;). Och som vanligt på våra turnéer blir det till Borlänge, jag måste ha en ny tävlingsskjorta eller nåt liknande. Så jag hoppas verkligen jag hittar någon jag tycker om. Det återstår att se!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: