dressyrat
2011-07-14 / 22:57:25 / Dagens ridpass

Idag tog jag mig i kragen, har dragit ut på det länge nu. Men varje gång jag väl kommer igång så undrar jag VARFÖR jag drar ut på det, det är ju skitkul med dressyr! Jobbade honom ovanligt länge i skritten idag innan jag gick över till traven, han blir lätt tung och väldigt låg i skritten.. Men tyckte han var mycket lättare idag. Han var riktigt arg emellanåt, tjurade ihop och studsade lite. Skönt att han ger sig på en gång nu för tiden iaf. Red MASSOR med benen idag, annars brukar jag ofta fuska och rida alldeles för mycket med handen, men tänkte verkligen på det idag. Och det blev skillnad, han var superfin! Speciellt i galoppen, men även traven, som brukar krångla gick som på räls idag. Fick till några ordentliga ökningar! Jätteroligt! :D. Ville mest bara få igenom honom ordentligt, då han känts lite stel på sista tiden. Lite sidvärts, flytta ut bakdelen från volten, byten på åttvolt, fattningar från skritt, öppnor. Det är så ROLIGT, han gick som en klocka tillslut! Johanna sa också att hon tyckte han såg fin ut, och det är så ROLIGT när man får höra sånt som man känner, från andra!
´
Ska se till att komma ihåg att det är roligt att rida dressyr på min pålle nu, så det blir gjort lite oftare :).
´
Bilder på Liptus i sin lila outfit! Ser ut som han skäms, haha.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: