Hej igen!
2011-07-03 / 13:14:27 / Allmänt

Jag lever, men knappt! Har dragit på mig halsfluss tror jag, och har nog några grader feber också. Men det hindrar inte mig. Snart drar jag, Robin och Ellinor iväg till Göteborg och kikar på metallica och slayer bland annat. Var i stallet imorse och tog ut hästarna, Liptus står inne på nätterna ett tag framöver nu. Dels för att han är sjukt tjock, och för att han lyckades få ett stort sår från ballarna och ner genom hela strålen när vi badade i sjön i början på veckan. Han markerade i två dagar och har varit varm. Men galoppbandage och jodopaxdränkt bomull verkar ha gjort susen, såret ser fint ut och han har gått som han ska i två dagar nu utan någon värme i hoven. Får hoppas det håller i sig, vill INTE ha en hovböld nu!
´
Imorse var vi ut på en rel. lugn tur i skogen. Gick på mycket småstigar med rötter och stenar, skitkul tyckte Liptus. Hann även med lite trav och galopp, pigg häst. Men känns att han kan behöva gå ett dressyrpass inom kort, han hängde sig i handen och "plöjde". Ska hinna med att åka till ridhuset och hoppa lite i veckan hade jag tänkt, för på lördag är det tävling. Ska bli kul faktiskt, få se om Liptus bestämmer sig för att hoppa eller inte den här gången ;).
´
Nu ska jag laga mat åt Robin som är och hämtar hyrbilen vi ska ta ner till Göteborg, sen bär det av! Vi hörs! :)

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: