måndag och tisdag
2011-07-06 / 14:16:29 / Dagens ridpass

Måndag:
Tömkörde på ridbanan. Liptus var pigg och glad, och ville helst bara springa. Eftersom jag var supersjuk, orkade jag inte jobba ihop honom när han var på studshumör så satte på honom en gummisnodd för att få LITE gratis iaf. Och det gick superbra. Han tycker om den där snodden tror jag, även fast den bara hänger och dinglar så jobbar han på superbra, och det är mest bara för mig att hålla stöd på ytter och smacka igång bakkärran lite då och då. Han var ganska stel i högersidan. Ställde honom utåt och sen överställde inåt om vartannat i båda varven, tillslut var han jättemjuk och jobbade på som bara den. Duktig häst! :).
´
Tisdag:
Hoppning. Var i ridhuset med Johanna och Harmony, med Martina som coach ;). Det kändes bra, trots att jag var sjuk så jag hostade så jag nästan kräktes emellanåt. Liptus var mjuk och fin, riktigt sammarbetsvillig. Och PIGG! Gud så skönt det var att känna att han ville hoppa, och inte att jag behövde lyfta honom över hindren. Det har verkligen gett resultat att han har fått stå inne på nätterna, så tänker fortsätta med det nu ett tag. Och hoppas på att han går ner i vikt också, han är riktigt tjock nu. Vi hoppade liten bana, och sen även "ponnyomhoppning" HAHA vad roligt det var! Kunde inte låta bli att gapskratta när jag red :P. Tänk om man kunde få gå tillbaka och rida ponny för en dag ;). Liptus blev sjukt taggad iaf, och bockade och studsade. Kul att min häst är tillbaka igen! :D




0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: