Markarbete
2011-07-27 / 21:53:32 / Dagens ridpass

Idag tuktade jag Liptus lite till på banan. Började med att fortsätta där jag slutade, dvs. få honom att acceptera en kortare tygel och en högre form. Det gick bra, och han tjurade inte alls ihop lika mycket som igår. Han fick lite spel emellanåt men de gick över fort. Fick med sig bakbenen ordentligt också efter massor av halvhalter, volter, öppna och sluta. Han var riktigt mjuk och fin. I början kändes det som han hade ordentlig träningsvärk, men det släppte nog. Jobbade mer i galoppen idag än vad jag gjorde igår, och det kan ha varit det som gjorde att han kändes mjukare. Han har mycket lättare för sig i galoppen. Hade ett litet hinder på mitten, som jag red i en åtta över. Han landade i rätt galopp hela tiden och allt bara flöt på, tills han blev trött och tjurade lite. Red inte så jättelänge då det var varmt och han var rätt mör, men jag är supernöjd. Och det känns som han accepterade det jag försökte få igenom igår och det var det jag var ute efter.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: