pigg häst!
2011-07-10 / 00:55:00 / Dagens ridpass

Det är helt otroligt, jag har fått en ny häst! Efter att han har fått gå in på nätterna nu i lite mer än en vecka så är han sig själv igen. Han är pigg, glad och skrapar sönder golvet när han står på gången! Trodde aldrig jag skulle bli glad av att han står och skrapar, men jo! Nu är han sig lik igen ;).
´
Idag var vi ut på en skrittur i skogen med lite klättring och stappling på knöliga stigar. Skitkul tyckte Liptus. Trodde han skulle vara lite trött idag, men icke. Han for iväg som skjuten ur en kanon när jag efter ett tag blev övertalad (av hästen..) att börja trava. Lajbans tyckte han, och studsade som en kanin! Jag skämtar inte, jag höll på att studsa av för han hade sånt tryck i bakbenen. Kul var det iaf, fast han var riktigt svårjobbad. Han ville mycket hellre gå som en giraff med öronen spikrakt framåt och titta ;). Struntade ju i andra klassen igår, eftersom han var så himla duktig och det var så varmt. Han blev riktigt trött under första klassen redan, och jag ville inte riskera att han skulle tröttna ur och börja tjaffsa. Men jag kanske ska tvinga honom nästa gång så jag får en lugn stund dagen efter nästa tävling. Haha.
´
Liptus passade på att göra en bajs-inpackning i svansen på vägen hem från Hofors igår!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: