tävling
2011-07-10 / 17:09:11 / Dagens ridpass

Igår var vi, som sagt, i Hofors och tävlade. Liptus kändes lite som i fredags på framridningen. Han var rätt slö och tungjobbad, men med helt ok tryck i galoppen. Red fram inne i ridhuset, eftersom det var så himla varmt ute, och gick bara in och hoppade 4-5 språng på framhoppningen när det var 3 ekipage kvar tills vi skulle in. Väl inne på banan kände jag hur han taggade till. Jag, som är van vid att få pressa fram honom så fort man kommer in på tävlingsbanan, fattade ingenting. Men lät honom hållas, och hoppades bara på att han inte skulle tvärnita. Då hade jag garanterat åkt i backen. Men min lilla (stora) pålle tyckte det var skitkul och hoppade glatt alla hinder och vi fick en fin rosett :).
´
Banan var för övrigt under all kritik. Riktigt dåligt gjord var den, och det var det många som tyckte. Brutna linjer och konstiga svängar. Inte nog med det så var det väldigt mycket "titt-hinder". Mur, läskiga skyltar och ett plank som var som "vågor". Men jag är supernöjd med min duktiga pålle som, efter massa trubbel och motgångar, visade att han tyckte det var kul!





Liptus och bästa Johanna som var med och hjälpte till!

1 Kommentarer
Ida:

Åh vad roligt! Grattis! Malin hälsar :)



SKRIVET DEN: 2011-07-10 KL: 22:46:14 URL: http://idahjelm.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: