dressyr
2011-06-06 / 23:21:34 / Dagens ridpass

Dammade av dressyrsadeln idag, och det var väl på tiden. Red på kvällen eftersom det har varit så himla varmt under dagen, och det gjorde jag rätt i för solen hade gått ner någorlunda och det blåste ganska ordentligt, skönt! Förväntade mig en seg och motsträvig häst idag (bra inställning, jag vet..) men till min förvåning var han väldigt mjuk och trevlig. Inget tjafs alls, ville vara lite väl låg i formen hela tiden i högervarvet, men tjurade ingenting när jag plockade upp honom. Superfin i galoppen, dock lite stelare i vänstersidan (brukar vara högern som är värst, men det ska ju vara bra att det skiftar). Lite tempoväxlingar blev det, då han var lite trött i värmen tror jag och lätt ville sega till. Men det räckte med att väcka honom en gång, sen var han med på noterna igen. Behövde inte sitta och trycka som det kan bli ibland. Öppnor och skänkelvikningar hann vi också med. Red i en av hagarna idag, då Liptus lätt blir väldigt passiv och slö i galoppen på vår lilla bana, och det gick bra! Han tog för sig på ett helt annat sätt i galoppen, och gjorde superfina byten. Red på en åttvolt i galopp med byte i mitten, duktig! Går enklare att byta till vänster från höger, än tvärt om, blir lite stappligt ibland och han kommer efter med bakbenen åt andra hållet. Men han brukar vara snabb på att rätta till det själv. Imorgon åker vi till Folkärna och hopptränar för Tusse! :)

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: