Dressyrhäst
2011-06-14 / 12:53:06 / Dagens ridpass

Idag trodde jag att jag fått en dressyrhäst! Liptus var så otroligt mjuk och sammarbetsvillig, red på ridbanan och den var bra idag trots allt regn. La inte så jättemycket fokus på traven idag, då det oftast blir att det är den som det läggs mest tid på, och det är ju även den som sliter mest. Red lite öppnor och skänkelvikningar i traven och lite övergångar skritt-trav, han kändes super. Framåt och glad, lite loj i början men det gick över fort. I galoppen gjorde vi också öppnor, och tränade mycket byten på åttvolt. Han var så himla duktig, bytte helt rent från första stund. Annars brukar han lägga in ett halvt travsteg emellan, nu tog han i och verkligen hoppade in i andra galoppen. Tror och hoppas att vi har bytena i en liten ask snart ;). Mycket 10-metersvolter i galoppen, och gick sedan över och gjorde skänkelvikningar i skritt innifrån mitten ut mot spåret, sen en fattning från skritt när vi kommit ut till staketet. Han fattade direkt och var helt med på noterna. Eftersom det gick så enkelt gick jag över och gjorde samma sak, fast när vi kom ut på spåret från skänkelvikningen gjorde jag halt, och sen fattade jag från halten. Gick lika bra det! Inte minsta krångel. Gjorde sen lite mer fattningar från halt, sen fick han dra på lite i galoppen sen nöjde jag mig och travade av honom. Skrittade ut i skogen en sväng efteråt på en mycket nöjd häst :).

2 Kommentarer
Camilla:

Sv: Tack :) Behövdes lite somriga bilder :)



Hihi, det är tur att de är söta iaf de små liven :P



SKRIVET DEN: 2011-06-14 KL: 13:17:54 URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Ida:

Sv:Eller hur, älskar dem!



SKRIVET DEN: 2011-06-14 KL: 16:13:53 URL: http://idahjelm.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: