Longerat
2011-06-09 / 17:05:09 / Dagens ridpass

Skulle ut i skogen och galoppera idag hade jag tänkt, men efter att ha slöat mig i stallet lite väl länge så började det åska och vill inte ge mig ut i skogen själv då. Så jag longerade Liptus en sväng istället, han var rel. pigg idag, när han väl kom igång. Är lite segstartad nu :P. Såg inte speciellt tjock ut idag tycker jag, så förhoppningsvis var han nog bara rejält jävla uppblåst av allt gräs i början. Nu ser det mycket bättre ut, fast tjock är han fortfarande :P. Longerade utan inspänning och fokuserade på att han skulle lyssna på röstkommandon, han är så himla duktig. Jag blir så himla glad när jag tänker på att det inte gick att longera honom för två år sedan, det var helt omöjligt. Och nu kan jag stå med hängande lina, och även utan lina, och bara säga "trav", "galopp", "sakta" och han lyssnar på sekunden! :D.

Nu ska jag ner och tvätta och sen fixa lite inför morgondagen då det är tre skolavslutningar varav en student som vi ska på! Hej å hå..

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: