skogsmaskin
2011-06-21 / 09:35:12 / Dagens ridpass

Trodde jag satt på en skogsmaskin ett tag igår när vi var ute i skogen. Vi skulle kolla vart en stig ledde som vi hade sett ifrån bilen, så jag, Johanna och Madde red rakt in i skogen. Stigen blev smalare och smalare, och tillslut var det knappt värt att kallas stig ens. Men Liptus, som för ett år sedan var rädd för stenar och pinnar, plöjde som en jävla bulldozer rakt igenom alla träd och buskar, utan att jag ens hann blinka. Med öronen rakt framåt, gud så kul han tyckte det var! Jag höll på att åka av rätt ordentligt en gång då han gick under en stor gren, och jag fick den i magen och fastnade med armen, men det gick bra. Herregud vilken ridtur! De fick galoppera lite på vägen hem och då bröt det ut, Liptus blev skitpigg. Men han är snäll och håller sig på marken nu iaf, skönt.
Madde o Cadet, Johanna o Rosen

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: