Spöregn
2011-06-14 / 00:04:56 / Dagens ridpass

Red ut i skogen med Rosen, Cadet och Athos idag. Jätteroligt att man kan rida ut ett helt gäng emellanåt! Liptus, som har varit riktigt slö, var pigg som bara den och skulle prompt gå först. Det började såklart spöregna när vi kommit ungefär halvvägs, regnade så mycket så man knappt såg framför sig ett tag. Ingen av oss var smart nog att sätta på sig regnkläder heller. Var verkligen helt genomblöt, till och med trosorna var blöta! Usch. Liptus var så pigg och laddad i regnet så han studsade på stället och hoppade nästan ner i Athos vagn när vi skulle trava lite, gick bra som tur var. Regnet gav sig inte så vi galopperade nästan hela vägen hem. Men då fick han gå sist hela vägen, hans hovar sprattlade åt alla håll av glädjeskutt, knäpphäst! Men jag är så himla glad att han är sig själv igen, bevis på att hans slöhet berodde på vädret. Han hade tappat en sko idag, men han är inte ett dugg ömfotad och har gått barfota bak förr, så det är ingen panik om han tappar en sko. Hovslagaren kommer på torsdag och skor om honom, för första gången på tre år är jag inte hysteriskt nervös inför skoningen och det är helt underbart!

Nu ska jag läsa lite bloggar, sen hoppa i säng. Imorgon blir det tidig morgon i stallet, sen vidare färd in mot stan för att handla lite nödvändigheter. Sen sätter jag mig på tåget till stockholm för att kolla på Linkin Park med älskling :).

1 Kommentarer
Clara Diab:

fin header!



Sv: Ponny ;)

Tack vad snällt!



SKRIVET DEN: 2011-06-14 KL: 10:12:39 URL: http://hasttrend.devote.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: