Tömkörning
2011-06-13 / 01:58:10 / Dagens ridpass

Var ut på en skrittur i skogen med Rosen och Cary igår, Liptus var mespropp till en början men blev riktigt pigg tillslut. Trevligt med sällskap var det! Idag har jag tömkört honom på banan, var väldigt varmt och han var trött så han fick jogga på i en låg form och sträcka ut ryggen riktigt ordentligt, fick riktigt fint schvung i steget, såg nöjd ut och frustade som en blåsbälg. Bar sig superfint i galoppen utan krångel, såg så himla engagerad ut! Har varit en halvslapp vecka, bortsett från dressyrtrim och hoppträning måndag och tisdag, har mest blivit lugna turer i skogen, pga värmen. Men hoppas faktiskt på lite svalare väder den kommande veckan så Liptus blir lite piggare och vi kan pressa oss båda lite mer. I helgen blir det eventuellt tävling, är anmäld till två klasser, men vet inte riktigt om jag orkar åka hela vägen till Älvdalen när jag tänker efter.. Vi får se hur det blir. Nu ska jag sova, har en trött pojkvän som redan slocknat i soffan, haha!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: