tusseträning
2011-06-07 / 23:25:15 / Dagens ridpass

Har varit i Folkärna och tränat för Tusse idag. Det gick skitbra! Liptus var supertrött och slö i början, ville knappt gå framåt. Och jag satt mest och mesred, men efter många om och men fick jag lite tempo och han började hoppa ordentligt. Tusse sa så mycket bra saker idag, och jag har fått flera "aha-upplevelser", är skitnöjd trots en sommartrött häst som jag fick kämpa för att få fram. Hoppade lite enkelhinder med tunnor och grindar och sånt, Liptus hoppade utan minsta tvekan trots att vi var utomhus, så skönt! Satte ihop det till lite böjda linjer, dog-legs och sen en bana på 8 språng.
Johanna var med och hon filmade, ser på filmen att han ser tung och slö ut, fast med en jäkla fart. Ser mest ut som vi rejsar runt som ponnyer på sm, men jag hade en bra känsla och han kom inte fel på ett enda hinder som han i vanliga fall gör hela tiden. Detta tack vare lite visdomsord och hjärntvättning från Tusse ;), nu är jag på g igen!


Här är en film när vi hoppade banan. Ser, som sagt, ut som han rusar och jag mest bara står och håller i mig. Men det var tanken. Smacka på och låta honom hoppa själv utan att störa honom, bara "coacha" honom framåt med skänkeln. Vilket resulterade i att han kom rätt på varje hinder, fan vad jag ska krångla till det för honom hela tiden :P. Lägger även in en kort snutt på ett språng bara.





4 Kommentarer
Ida:

Såg bra ut! :)



Sv: Jaa, det är alltid bra. Tänkte att den kunde vara bra att ha i transporten. Men vi får se, hehe



SKRIVET DEN: 2011-06-08 KL: 19:27:35 URL: http://idahjelm.se
Martina D:

Bra gjort Micca :)



SKRIVET DEN: 2011-06-08 KL: 20:51:43
Ellinor:

tack!:)



SKRIVET DEN: 2011-06-08 KL: 21:09:56 URL: http://swerider.blogg.se/
Ellinor:

tack!:)



SKRIVET DEN: 2011-06-08 KL: 21:10:12 URL: http://swerider.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: