update
2011-06-24 / 11:25:07 / Dagens ridpass

Lovade en update, så här kommer den. I onsdags tog jag mig i kragen och dammade av dressyrsadeln, har faktiskt blivit rätt duktig på att använda den nu efter alldeles för lång tid. Och det har gett resultat tror jag minsann. Liptus var jätteduktig. Ganska slö och "off" till en början, men han blev mer och mer på hugget och efter första galoppen var han verkligen med på noterna. Han var lugn, stadig men ändå med hela tiden. Mycket öppnor och slutor, han blev lite överengagerad ibland och ville springa i sidled längs långsidorna istället för att göra öppnor, men hellre det än tvärt om. Jobbade mycket med att ha honom utåtställd i galoppen, ville få loss högersidan som var ganska stel. Och det lossnade till slut och han blev ännu roligare att rida! Supernöjd!
´
Igår var vi ut på en runda i skogen med Rosen och Johanna. Liptus var jättemjuk, han fick gå väldigt låg, jogga och sträcka ut ryggen. Han frustade loss ordentligt. Hann även med att sträcka på benen i en snabb galopp, vilket inte blev SÅ snabbt för han är allt lite trött nu med gräsmagen. Han fick stå inne över natten inatt, han måste verkligen gå ner i vikt nu. Ska försöka ha honom inne på nätterna så mycket det går nu så han inte drar iväg i vikten ännu mer, är verkligen för tjock nu, suck.
´
Nu ska jag städa och packa, för snart blir det färd mot stallet med Robin. Ska tömköra/longera Liptus på banan tänkte jag. Sen vidare färd mot Leksand och midsommarfirande med min familj :).
´
Glad midsommar!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: