härligt väder!
2011-03-02 / 22:47:15 / Allmänt

Idag var det superhärligt väder ute, så jag trotsade halsen och red trots att den inte är riktigt frisk än. Men det gick bra ändå, var ju varmt! Hade planer på att ta en lugn skogstur idag, men jag blev så sugen på att rida lite längre eftersom det var så himla fint väder, och Liptus var superpigg. Så vi tog en vända upp på berget, mycket galopparbete. Han har blivit så sjukt fin i galoppen, låg mest bara på och drog förut, men nu jäklar sätter han sig på rumpan och tar i som bara den utan att jag behöver jobba som ett djur. Och fattningarna gör han bara jag vrider om höften lite, så himla underbart att känna sån stor skillnad! Blev mycket öppnor, slutor och skänkelvikning idag, i både trav och galopp. Han gick som en klocka hela vägen, jag satt mest och funderade på min egen sits, och inverkan medans han jobbade på utan bråk och tjafs. Det är sån otrolig skillnad mot hur han har varit, det är sådana här dagar man får tillbaka för allt slit! Kort och gott, en superfin dag och superglad häst :)

Senare blev det tripp till Avesta med Johanna för att kika på när John Hickey skulle rida Cary, men han hade tydligen gjort illa ryggen (John alltså), så det blev det inget av med. Men Johanna fick sig ett svenskapass i bilen, och vi kom ut på lite äventyr ;). Nu har jag och Robin precis haft besök av hans lillebrorsor som vi tittat på Harry Potter med, och käkat alldeles för mycket chips och dipp...
Bild från turen idag, vi har helt suveräna galoppbackar! Och sjöutsikt ;)

Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: