Hästhelg
2011-03-20 / 18:22:46 / Dagens ridpass

Var länge sedan jag hade en hel hästhelg, men gud så trevligt det är :), får passa på när Robin är borta på jobb, haha. Har varit på Sveden och kollat på hopptävlingar både igår och idag. Och som tur var smälte snön lika fort som den kom, och det har vart så skönt med strålande sol och plusgrader två dagar i rad, snacka om tur med vädret för alla som tävlat i helgen.

Liptus har galoppjobbat mycket i helgen, red till travbanan med Rosen och Johanna igår, lördag. Han var skitstel och hård i munnen, men efter ett varv släppte han och jobbade på skitbra. Mycket tempoväxlingar, och byten, överställde honom både utåt och inåt i båda galopperna för att få loss honom ordentligt, blev supermjuk.
Idag, söndag, red vi upp för berget. Johanna och Rosen var med idag med, galopperade riktigt mycket, och gjorde även idag mycket tempoväxlingar. Tränade också mycket på "halva steg" som Tusse pratar mycket om, och fick honom verkligen att glaoppera nästintill på stället när jag ville det, och länga ut sig riktigt ordentligt när jag bad om det. Kändes skitbra, och han var jättemjuk. Blev rätt slut ett tag, så skrittade i nån minut, sen var det full fart på han igen. Galna häst! :).

Imorgon är det måndag igen, och jag ser verkligen fram emot veckan. Först och främst kommer Robin att komma hem massor och sova med mig, vilket aldrig är fel. Så tråkigt att vara ensam hemma, tur jag har katterna! Sen består veckan av väldigt mycket häst, och väldigt lite plugg, superbra kombination ;). På tisdag blir det Tusseträning, på torsdag åker vi till Vika och Malin hoppar Liptus, och på Lördag ska hon tävla honom i Avesta. Ska bli spännande att se hur det går :).
Nu ska jag laga mat, sen invänta solsidan!
Får bli gamla bilder nu, tills jag hittar min sladd till kameran. Suck.
Mamma och Liptus på tävling i Leksand, 2008.

Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: