Hemma igen..
2011-03-28 / 21:53:16 / Allmänt

eller ja, egentligen kom vi hem igår eftermiddag. Hann till och med åka och hämta hö igår, så nu är det klart! Skönt. Hade en väldigt trevlig kväll i Sälen, med roligt folk och Monopol ;). Spelade nog i närmare tre timmar, för Robin ska vara så jävla envis..
Liptus fick bli longerad lite igår innan vi åkte iväg och hämtade hö, fick röra lite på benen iaf. Han gick i lång och låg form, utan inspänning, och frustade loss ordentligt. Såg riktigt skönt ut!

Tävlingen gick bra! Blev endel fel, men var mest bara en blandning av otur och att Malin bara ridit honom fyra gånger tyckte jag det såg ut som, var ingen katastrof direkt. De tog sig runt, och Liptus var så himla snäll hela dagen. Bara lunkade runt och kikade på allt, och inget tjafs alls. Förut var han mer i luften än på marken på tävling, så bara det är en stor lättnad för mig! Blev lite taggad faktiskt, funderar på om jag ska ta och anmäla mig till Gävle nästa helg. Tåls att funderas på ;). Imorgon blir det träning för Tusse igen i Folkärna, får känna efter hur det känns då, haha.

Idag blev det långdag i stallet med Robin, kul! Vi flyttade kaninbur, hjälpte till att lassa upp Martinas hö, fixade och donade och bytte box åt Athos. Sen passade jag på att storstäda min garderob och ta hem vintertäcken och skitiga schabrak. Så nu sprider jag inte ut mig över två garderober längre, haha!
Var ut på en sväng med Madde och Cadet också, Athos var med en bit. Blev en skritt- och travtur, var isigt och knöligt. Seg häst!

Nej, nu ska jag äta tacos med Robin och slå på en film! Har glömt kameran i andra bilen som är i Hofors, så kan tyvärr inte lägga in film från helgen just nu. Men bjuder på två mobilbilder :).
Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: