humörsvängningar..
2011-03-30 / 21:45:00 / Dagens ridpass

Blev en lång dag i stallet idag med, skönt när det är så fint väder. Körde Athos med Johanna, seg som sjutton till en början men pinnade på rejält på vägen hem. Vi skrattade så vi grät ett tag, galna ponny!
Liptus var en idiot i stallet idag, sparkade som en jävla galning och småstegrade. Fyfan vad arg jag var. Förväntade mig en stel gammal kossa att rida på, men till min förvåning var han hur fin och mjuk som helst. Han visade till och med att han kunde göra byten i vartannat steg bland annat, jag satt där och gungade med bara kändes det som. Mycket sidvärts, öppna, sluta och förvänd galopp. Otroligt mjuk! Tror att hoppningen igår mjukade upp honom rejält, kul! Tur att han sköter sig så bra när man väl rider såna dagar när han är ett kräk i stallet, jag kommer ofta på direkt jag sitter upp varför jag står ut med åbäket! ;).

Fö. har Liptus fått nya hagkompisar idag. Han går nu med Athos och Jusse, vilket går superbra. Däremot trodde jag att Liptus skulle bli skitskrajj när jag stoppade in honom i samma hage som två kossor ;) (svartskäckar), men inte det. haha.
Liptus och Malin i Avesta.


Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: