Snöööö
2011-03-18 / 17:15:53 / Allmänt

bläää på snön. MEN läste i expressen att nästa vecka blir det hela 15+! Tjoho :).
I onsdags var jag och Johanna ut en sväng i skogen och red, kort skrittrunda. Och i går med, fast då var även Martina med, och vi hann med lite trav också. Liptus var väldigt lugn och snäll båda dagara, skrittade bara på långa tyglar i onsdags. Igår ställde jag lite mer krav, och jobbade lite med dessa "halva steg" som Tusse pratade om, att han ska trava så sakta så han nästan skrittar (samla in rumpan) för att sedan öka på och hålla kvar den. Jösses vad han slarvar. Men gick bra, och han va riktigt fin :).

Blev bråttom när vi kom tillbaka igår för vi kom på att vi skulle åka till Enköping på eftermiddagen för att hämta en shettis.. Kom hem vid halv tolv igår, med en sjukt söt liten krabat i transporten. Ska bli intressant att se om han kan bli lite tamare framöver, han sprang över mig när jag öppnade boxdörren imorse, hehe.. Tjock som sjutton är han också, men det ska vi nog få ordning på.
Idag fick Liptus vila, var planerat att åka till ridhuset så Malin fick hoppa lite innan hon ska tävla honom i Avesta nästa helg. Men jag vågade inte riskera att köra av vägen i skitvädret, så stannade hemma. Han förtjänade en vilodag ändå, kommer inte ihåg när han fick vara ifred en hel dag sist, hehe.

Imorgon blir det Sveden hela dagen, ska kika på hopptävlingar med Johanna, får se när vi klämmer in någon ridning. Lär väl ta oss ut trots vädret...
Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: