Tusseträning
2011-03-16 / 10:06:32 / Dagens ridpass

Igår var jag och Johanna, som sagt, i Folkärna med Liptus. Det gick förvånansvärt fort att åka dit, och det var inte svårt att hitta heller. Träningen gick superbra, och jag är väldigt positivt överraskad över tränaren också. Så det var skitkul. Tränade på liten kort bana på att få Liptus att sätta under sig bättre, och fokusera på varje hinder, istället för att bara ladda på och rejsa mot hindren, hehe. Han blir även lite framtung, vilket vi fick bra hjälp med. Det var superbra träning, och jag fick massor med bra tips på övningar och andra råd av henne. Ska åka dit nästa tisdag också, hon ville att hennes dotter som nyss kommit hem från hästjobb i Tyskland skulle prova att rida Liptus.
Utöver en superbra träning, så var Liptus helt underbar. Han stod som ett ljus i transporten, både dit och hem och det är så obeskrivligt SKÖNT att slippa sitta på helspänn hela vägen och hålla andan varje gång han sparkar och studsar och kastar sig. Helt underbart! Dessutom var han helt cool på plats, gick runt som ett lamm och stod stilla. Så nöjd med min kille =).

Både jag och Johanna glömde kamera, så det blev inga filmer, men det får väl bli nästa vecka.
Micaela

1 Kommentarer
Martina:

Vad roligt att träningen gick braa!!:)



SKRIVET DEN: 2011-03-16 KL: 20:21:17 URL: http://mzedendahl.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: