Jäkla väder
2011-05-24 / 17:31:17 / Dagens ridpass

När det väl är fint väder så ska det blåsa storm istället. Så himla tråkigt, Liptus var stressad som sjutton idag när jag red eftersom det blåste saker i luften och tältet bredvid vår ridbana smällde och hade sig. Men han höll sig någorlunda lugn iaf, så kunde genomföra övningen på ett bra sätt, trots att det vart lite hopp och kast här och där. Hade lite markarbetsträning idag, eftersom det inte blev någon hoppträning. På ena kortsidan ställde jag ett litet hinder, och på andra kortsidan tre travbommar. Efter framridning med mycket sidvärts och tempoväxlingar (han var rätt loj idag) så började jag trava bommarna på en volt först. Sen galopperade jag över hinder på en volt, och sen la jag ihop det till en liten "bana". Öppna längst långsidan i trav, trava över bommarna, efter bommarna en fattning, galopp över hindret och en volt runt hindret så man kom på hindret en gång till. Efter det ett avbrott till trav, och öppna igen för att sedan rida vidare på bommarna igen. Gjorde den åt båda hållen flera gånger och det flöt på bra tillslut, trots att Liptus var ofokuserad.

Röda strecken ska vara "öppna", haha. Svart linje är trav, röd är galopp.

Veckoplaneringen sprack igår, då jag blev rätt sen till stallet. Så Liptus fick en vilodag igår istället för på imorgon, då ska vi ut i skogen och galoppera :).
Micaela

2 Kommentarer
Ida:

sv: Det kan det ju vara! :o Jag vet ju inte vart hon var någonstans mellan Skåne och Amsberg, men som jag fattat det så flyttade hon runt väldigt mycket eftersom att ingen klarade av hennes påhitt.... Efter amsberg stod hon i Österå hos en emma, sen säter hos Nadja och sen hos mig. Kan du inte höra med din kompis om hästen hette Gold Model? Vore fantastiskt att få veta mer....



SKRIVET DEN: 2011-05-24 KL: 21:15:55 URL: http://idahjelm.se
Ida:

sv: vaaa?! :o haha, shit vad sjukt! Kan inte du be Emma ta kontakt med mig? Jag måste få reda på hur hon var innan hon hamnade i säter :D



SKRIVET DEN: 2011-05-25 KL: 09:17:29 URL: http://idahjelm.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: