Kvällssol
2011-05-09 / 23:04:34 / Dagens ridpass

Var ut på en tur i skogen i kvällssolen med Liptus idag. Var så himla mysigt, och Liptus var pigg och glad. Men ändå inte jobbigt pigg, utan mer lättjobbat pigg! Tänkte galoppjobba idag, men det var fortfarande väldigt varmt på kvällen, och jag har lyckats få solsting eller nåt, så vi var lite möra båda två tror jag. Blev en tur med lite klättring, snubbel på små knöliga stigar, trav och galopp. Varierat med andra ord. Liptus var väldigt mjuk i sidorna idag, så jag fokuserade inte så jättemycket på att ställa honom åt sidorna och mjuka upp honom som jag brukar få börja med, utan fokuserade mer på att hålla honom rak från början. Gick skitbra, han var verkligen med på noterna. Reagerade blixtsnabbt, och jobbade på bra. Vi mötte hästar och tanter, och han tittade inte ens på dem, jättefokuserad!
Micaela

2 Kommentarer
Lina - Team Hippoteket:

Härligt det ser ut :)



SV: Ja visst är han :)



SKRIVET DEN: 2011-05-10 KL: 08:44:16 URL: http://sallberglina.blogg.se/
Mikaela:

Härligt med en kvällsritt i skogen i detta fin väder :)



Sv: Tack! Hihi, ja visst är han oemotståndlig. Man kan direkt inte bli arg på honom..



SKRIVET DEN: 2011-05-10 KL: 09:45:15 URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: