Ofrivilligt race över åkern..
2011-05-06 / 16:59:23 / Dagens ridpass

Är ni förvånade? inte jag.. Tömkörde Liptus idag, i skogen. Johanna och Rosen var också med, tror Liptus har saknat att vara ute med Rosen. Han skulle prompt gå precis vid sidan om honom hela vägen! Gick i skogen över stock och sten, med gummisnodd som inspänning. Liptus jobbade på riktigt fint hela vägen. Snacka om överambitiös häst som börjar göra öppnor och skänkelvikningar av sig själv, haha. Var riktigt skönt att han kunde jobba på så pass bra av sig själv utan att jag fick slita ihjäl mig för en gångs skull! När vi var påväg hem skulle vi gå över ett litet (syntes inte ens) dike, och självklart HOPPAR Liptus. Tror ni jag var beredd på det eller? Nej.. Så jag tappade tömmarna, och blev helt överrumplad. Innan jag hann reagera hade jag en brallande häst på åkern. Han drog några repor fram och tillbaka, och såg ut som världens lyckligaste. Sen sprang han till stalldörren och väntade in oss.. :P Som tur var var det inga gropar eller något i åkern, annars hade det kunnat gå illa. Knashäst. Men han fick springa av sig iaf, och såg väääldigt nöjd ut efter att jag skrittat av honom lite och smörjt benen med blue lotion, haha! Tror jag lär ta mig i kragen och åka och hoppa snart..!
Lugnet före stormen!

Micaela

5 Kommentarer
Elin:

sv: nej hon ska inte ridas, alltså vi har gjort allt som kunnats göra nu men hon blir farlig för ju hårdare man går på henne desto argare blir hon och hon stegrar över. Jag är inte rädd för henne/passar inte med henne utan hon har bara inte "tuktats" när hon var liten, tyvärr en stor risk när man köper 5åring som är sent tagen. Man måste kräva mer för att komma åt henne och då bara stegrar hon och nu går det för långt, hon gör det med öronen framåt på långa tyglar helt utan anledningar, vilket är en ohållbar situation. :( tyvärr!



SKRIVET DEN: 2011-05-06 KL: 17:12:32 URL: http://stallvran.blogg.se/
Fanny:

Tack, hon är en riktig pärla :) Köpte du Liptus av Josefine?



SKRIVET DEN: 2011-05-06 KL: 19:29:52 URL: http://fannyshastblogg.blogspot.com
Fanny:

Nja men känner de som hade stallet där Liptus stod i och har varit med på någon träning med honom och Josefin för några år sedan :)



SKRIVET DEN: 2011-05-06 KL: 21:06:04 URL: http://fannyshastblogg.blogspot.com
Fanny:

Jo, men jag kommer inte ihåg något av honom typ haha :) men han ser iaf fin ut på dina bilder!



SKRIVET DEN: 2011-05-06 KL: 21:50:03 URL: http://fannyshastblogg.blogspot.com
Mikaela:

Sv: Ja, visst är det fin färg på henne! Hon är min blivande medryttarhäst :)



SKRIVET DEN: 2011-05-06 KL: 22:42:47 URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: