Plugga plugga plugga
2011-05-25 / 12:01:07 / Allmänt

Gud vad matt jag blir, jag ställde klockan på 08.00 igår kväll för att gå upp i tid och plugga hela förmiddagen för att sen kunna åka till stallet efter lunch och inte känna någon stress över att jag måste hem och skriva. SJÄLVKLART stänger jag av väckarklockan i sömnen och vaknar 11.30. Fan! Jaja, det är väl bara att kasta i sig nåt att äta och sätta igång med pluggandet, får bli en sen eftermiddag/kväll i stallet istället.


Plugget jag ska göra är iofs inte så jättetråkigt. Ska kolla igenom en betesövning jag skrev igår, man ska räkna ut hur många digivande ston med ett behov på 110 MJ och 1000g smb rp ts/dag som kan klara sig hela augusti på ett 2 hektar åkermarksbete, och sen på ett 2 hektar naturbete. Och innan det ska man ha räknat ut hur många kg ts ett sto behöver av de olika betena/dag, och om det är rimligt för dem att klara sig energi- och proteinmässigt utan tillskott på de två betena.
Efter det ska jag ge feed-back på två projektarbeten, varav ett handlar om "Förekomsten av beteendestörningar och kolik i två olika typer av stall" och den andra "Analyserat vallfoder är vanligare i stall med högpresterande hästar". Ska bli riktigt intressant och kul att läsa vad de kommit fram till i sina undersökningar!
Bild tagen med min nya kamera. LIIITE skillnad mot mina mobilbilder, eller vad säger ni? ;P

Micaela

1 Kommentarer
Johanna:

Du kan låna Tilde då sover du inte till halv tolv :)



SKRIVET DEN: 2011-05-25 KL: 18:44:05 URL: http://tankaravjohanna.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: