Snöstorm
2011-05-03 / 18:07:12 / Dagens ridpass

Jag trodde verkligen att det var sommar på riktigt nu. Men idag när jag var ute och red kom världens snöstorm.  Vi skrittade på en skogsstig upp för berget, sen tänkte jag gå runt gamla sommarhagen. Men eftersom det kom snö så gick vi direkt ner igen när vi kom ut på vägen och travade hem, kändes inget bra att vara ute och rida i snöstorm utan ländtäcke och med bara mjukisbyxor för att sen ta moppen i 40 minuter och vara dyngsur, hehe. Snöflingorna var sjukt stora, tror inte jag har sett det snöa så mycket, med så stora snöflingor på hela vintern! Jag såg ingenting, fick blunda för att inte få snö i hela ögonen. Tur Liptus hittar hem iaf. Direkt när vi kom tillbaka slutade det givetvis att snöa, suck! Fick mig en trevlig (eller inte) moppetur iaf. Först startade den inte, höll på hur länge som helst, och höll på att bli galen. Sen fick jag lov att köra i 30 km/h hela vägen hem för att inte frysa ihjäl. Fast jag hade täckbyxor och vinterjacka, helt sjukt kallt!
Till råga på allt så har vattnet och elen krånglat i stallet hela morgonen, inte min dag idag :P. Men Liptus var iaf pigg och glad idag, och skötte sig kanon!
Precis innan det började vräka ner!
Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: